23 Ağustos 2010 Pazartesi

Emir Preldziç ''Ben Türk'üm niye Milli Takım'da oynamıyorum''

http://i.milliyet.com.tr/HaberAnaResmi/2009/12/30/emir-preldzic-kararsizligi-470913.Jpeg

Emir Preldziç Türk vatandaşı oldu ama milli formayı giyememenin üzüntüsünü yaşıyor.


Genç yıldız, “Şayet oynamamda bir engel olmasaydı, takıma girip yabancılık çekmeden yararlı olacağımı düşünüyordum” dedi.
Onun hayat hikayesi tam bir dram. Çocukluk yılları Bosna’da silah ve bomba sesleri altında günlerce gün ışığından uzak dehlizlerde, dolap içlerinde saklanarak geçti. Savaş tansiyonunun düştüğü günlerde 17 yaşında Çelik Zenica takımı ile yapılan özel maçta Slovenlerin radarına takılınca bu ülkede kalıp vatandaşlığına geçti. 2007-2008 sezonunda 20 yaşında Tanjeviç tarafından keşfedilip Fenerbahçe Ülker formasını giydi.

Kontrolden geçti
Dünya şampiyonası hazırlıkları başlamadan önce Tanjeviç’in açıkladığı devşirme oyuncu olarak adı ön plana çıktı ama Slovenya’ya takıldı. Babaocağı Bosna’dan yeni sezonun sağlık kontrolü için İstanbul'a dönen  Fenerbahçe Ülker’in genç starı Emir Preldziç, Dünya Şampiyonası’na sayılı günler kala şimdi ay yıldızlı formayı giyememenin şokunu yaşıyor. Bir yandan da  Fenerbahçe Ülker de Türk kimliği ile oynayacak olmanın mutluluğunu yaşayan Preldziç, “Ben Türk’üm, artık cebimde TC pasaportum var. Niye Türkiye Milli Takımı’nda oynayamıyorum?” dedi.

Yararlı olacağım

Türkiye Basketbol Federasyonu’nun Dünya Şampiyonası öncesi kendisini Milli Takım için seçmesinden büyük mutluluk duyduğunu söyleyen Preldziç “Beni Türkiye Milli Takımı’nda oynatmak için Türk vatandaşlığına geçireceklerini öğrendiğimde gerçekten çok sevinmiştim. Hayalimde hep bir Dünya Şampiyonası finalinde oynamak vardı. Tam bu şansı yakaladım derken, neden bana izin verilmediğini bir türlü anlamış değilim. Ben basketbol kariyerimde Bosna Hersek Milli Takımı’nda değil, sadece Slovenya Milli Takımı’nda oynamıştım. Şayet oynamamda bir engel olmasaydı, takıma girip yabancılık çekmeden yararlı olacağımı düşünüyordum” dedi.
Ay yıldıza layık olurum
Dünya basketbolunda milliyetleri farklı olan çok sayıda sporcunun milli takımlarda yer aldığına değinen Preldziç, “Onlar oynuyor, neden ben oynayamıyorum, bunu bilmiyorum.Dünya şampiyonasından sonra oynatılıp oynatılamayacağımı da bilemiyorum. Bu şansı bulabilirsem ay yıldızlı formaya layık olacağım” dedi.
Celal Demibilek - Hürriyet

Yazık Oldu.Şu Dünya Kupasında çok faydalı olurdu.4 pozisyonda oynayabilen bir oyuncu.Ben Slovenya federasyonunun taş koyduğuna inanmıyorum.Bizim yerli oyuncuların gereksiz ve anlamsız işgüzarlıkları yüzünden alınmadığına inanıyorum.İstemediler çocuğu.Göreceğiz bakalım kendilerini.
 Fenerbahçede Türk olarak oynayacak olması bize yeter.
Hayırlı Olsun yeni pasaportu Emir'e.Başarılar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder